Теми и панели

    Склонни ли са потребителите да използват е-разплащания?

    7 декември 2010, 10:30

    Все по-често банковите институции включват към услугите си онлайн банкирането като удобен начин за потребителя да извършва финансовите си транзакции, плащайки лесно и бързо, без да се съобразява с работно време и локация.

    Дали потребителят обаче има достатъчно доверие в е-разплащанията, как се запазва конфиденциалността на информацията и доколко той е информиран за начина, по който институциите пазят данните му ще обсъдим заедно с официалните гости. Ще се спрем и на възпитанието на потребителя и „хигиената“ на опазване на собствените си лични данни.

    Все повече потребители предпочитат да извършват финансовите си транзакции през интернет, но бързото нарастване на броя физически и юридически лица, използващи онлайн банкиране и различни онлайн разплащания в България, предопределя привличането на интереса към „секретните лични данни“. Както сподели Велимира Радулова, Управител, Headtechnology, в интервю пред IDG.BG, „Колкото по-комфортно е едно нещо, толкова по-рисково е то“.

    I панел: Ползи от онлайн разплащанията

    • Какви видове е-разплащания съществуват и кои са най-популярните в България?
       - Картови разплащания
       - Мобилно банкиране
       - Плащане през интернет
    • Какви са възможностите и предимствата на е-разплащанията?

    II панел: Сигурността при плащанията по електронен път – позиция на банковите институции и представителите на системи за електронни разплащания

    • Опасно ли е онлайн разплащането и как да защитим секретните си лични данни?
    • Какво е необходимо за повишаване на сигурността при онлайн банкирането?
       - Универсален електронен подпис
       - Цифров сертификат, издаден от Банката
       - SMS код
    • Какво е нивото на сигурност на онлайн банкирането в България?
    • Доказуемост на плащанията – винаги, когато има електронно плащане, има „следа“ както за наредителя, така и за получателя
    • Възпитанието на потребителя за отговорностите към собствените му данни

    III панел: Използват ли се в България всички възможности на финансовите услуги онлайн

    • Популяризиране на услугата и разясняване на важните за този начин на плащане подробности
    • Съществува ли недоверие към самите търговци?
    • Склонен ли е потребителят да заплаща, за да използва електронния модел на плащане?
    • Какъв е процентът на българите, плащащи онлайн и използващи Интернет и мобилно банкиране в сравнение с Европейските страни?
    • За какво най-често се използват онлайн плащанията - битови сметки, или ...?
    • Как да бъде подобрена ефкетивността на услугата?